Az Mesterséges Intelligencia (MI) bevezetését segítő játékunk, bemutatja, hogyan taníthatod a robotot tárgyak vagy élőlények felismerésére. Az applikáció használata közben a tanulók felismerhetik a helyes, illetve a hibás gondolatmeneteket. Arti tanításánál megfigyelhető, hogy az alapján dolgozik a robot, amit a tanulók megtanítanak neki.
Mindemellett a környezettudatosságot is fejleszti az applikáció, ismeretterjesztő szövegeket mutat a Tiszáról, Tisza – tóról és a 2000 -es tiszai ciánszennyezésről. A játék a szennyeződés és szemét eltávolításáról szól.
A játék első részében a vízi élőlényeket vagy a „nem vízi élőlényeket” kell osztályozni “Melyik tartozik a vízbe?” kérdés alapján. Arti, a robot, nem tudja, hogy mi, hova tartozik.
A megtanított információk visszatekinthetők. Egy kérdéskörhöz mindig vissza lehet lépni, a tanuló bővítheti a robot tudását vagy esetleg javíthatja a beletáplált információkat.
A következő kérdéskör, amire választ kell adniuk a tanulóknak, az ” Ez egy hal?” kérdés. A robot megmutatja, hogy mit tanított neki a tanuló. Vissza lehet nézni a megadott válaszokat. A tanuló ennél a kérdésnél is bővítheti vagy javíthatja a robot tudását.
Fejlesztési területek:
- vizuális figyelem
- vizuális észlelés
- megfigyelőképesség
- környezeti nevelés
- MI alapok
- adatok feldolgozása
- osztályozás képessége
- összefüggések felismerése