TISZTA TISZA

Mesterséges intelligencia működésének alapjait bemutató játék.

Az Mesterséges Intelligencia (MI) bevezetését segítő játékunk célja bemutatni:
  • a robot taníthatóságát,
  • a tárgyak és az élőlények megkülönböztetésének lehetőségét,
  • a helyes és hibás gondolatmenetek közötti különbséget,
  • a környezettudatosságot.
KOROSZTÁLY

4-15 év

KIEMELT FEJLESZTÉSI TERÜLETEK
  • mesterséges intelligencia alapjainak bevezetése
  • gépi tanulás bemutatása
  • környezettudatosság
Az Mesterséges Intelligencia (MI) bevezetését segítő játékunk, bemutatja, hogyan taníthatod a robotot tárgyak vagy élőlények felismerésére. Az applikáció használata közben a tanulók felismerhetik a helyes, illetve a hibás gondolatmeneteket. Arti tanításánál megfigyelhető, hogy az alapján dolgozik a robot, amit a tanulók megtanítanak neki.

Mindemellett a környezettudatosságot is fejleszti az applikáció, ismeretterjesztő szövegeket mutat a Tiszáról, Tisza – tóról és a 2000 -es tiszai ciánszennyezésről. A játék a szennyeződés és szemét eltávolításáról szól.

A játék első részében a vízi élőlényeket vagy a „nem vízi élőlényeket” kell osztályozni “Melyik tartozik a vízbe?” kérdés alapján. Arti, a robot, nem tudja, hogy mi, hova tartozik. A megtanított információk visszatekinthetők. Egy kérdéskörhöz mindig vissza lehet lépni, a tanuló bővítheti a robot tudását vagy esetleg javíthatja a beletáplált információkat. A következő kérdéskör, amire választ kell adniuk a tanulóknak, az ” Ez egy hal?” kérdés. A robot megmutatja, hogy mit tanított neki a tanuló. Vissza lehet nézni a megadott válaszokat. A tanuló ennél a kérdésnél is bővítheti vagy javíthatja a robot tudását.

Fejlesztési területek:
  • vizuális figyelem
  • vizuális észlelés
  • megfigyelőképesség
  • környezeti nevelés
  • MI alapok
  • adatok feldolgozása
  • osztályozás képessége
  • összefüggések felismerése