SZÁMSZAFARI

Diszkalkuliások fejlesztéséhez, tanórai munkához is ajánljuk.

Barátkozás a számokkal, nagyságrendekkel:
  • növekvő számsorok alkotása,
  • számok helye a számegyenesen,
  • szorzótáblás sorok gyakorlása.
KOROSZTÁLY

6-14 év

KIEMELT FEJLESZTÉSI TERÜLETEK
  • mennyiségi összehasonlítás
  • matematikai készségek
  • vizuális figyelem
  • szeriális orientáció

FORMA- ÉS SZÁMPÁROSÍTÁS

A játék tipikus és atipikus fejlődésű óvodás- és iskoláskorú gyermekeknek készült. Különösen ajánlott a diszkalkuliásoknak. Segítséget nyújthat azoknak, akiknek több szemléltetés, gyakorlás szükséges ahhoz, hogy megértsék a matematikai összefüggéseket. Célja a számegyenes való természetes mozgás, eligazodás elősegítése, a szorzótáblás számsorok begyakorlása a szafarira érkező vonat, az utasok, és az állatok segítségével.

A játékos feladata az, hogy rakja fel a sínre a számozott vagonokat, keresse meg a sorból hiányzó vagonok pontos helyét, segítsen az utasoknak, hogy a jegyüknek megfelelő kocsiba szálljanak be. Ezzel részt vesz a számegyenes létrehozásában, gyakorolja a számszomszédokat, megkeresi az adott számnak megfelelő számegyenes-szakaszt.

A számegyenesen az oroszlán adott léptékű ugrásokkal jeleníti meg a szorzótáblás sorokat, lehetőséget adva azok gyakorlására. A játék rendszeres használata támogatja a gyerekeket a szorzótábla elvének megértésében, annak könnyebb elsajátításában.

A játék során a következő képességek fejlődése várható:
  • vizuális észlelés, diszkrimináció
  • vizuális figyelem
  • szeriális orientáció
  • téri orientáció
  • szem-kéz koordináció
  • koncentráció
  • relációs szókincs
  • szabálytudat, szabálykövetés
  • síkbeli tájékozódás
  • vizuális szerialitás
  • munkamemória
  • általános ismeretek
  • problémamegoldó gondolkodás
  • mennyiségi összehasonlítás
  • formaészlelés
  • matematikai készségek