ÖLTÖZTETŐ

Interaktív játékunkat a megfigyelőképesség és a vizuális észlelés változatos formában történő fejlesztéséhez ajánljuk óvodás korú és alsó tagozatos gyerekeknek.

Megfigyelésen alapuló öltöztetős játék:
  • különböző nehézségi szinteken,
  • évszakokhoz megfelelően,
  • szabadon, ugyanúgy vagy adott számú különbséggel.
KOROSZTÁLY

3-10 év

KIEMELT FEJLESZTÉSI TERÜLETEK
  • vizuális diszkrimináció
  • vizuális észlelés
  • vizuális figyelem
  • koncentráció
Interaktív játékunkat a megfigyelőképesség és a vizuális észlelés változatos formában történő fejlesztéséhez ajánljuk óvodás korú és alsó tagozatos gyerekeknek. A feladatokat az öltözködés mindennapi tevékenységét felhasználva, különböző nehezítésekkel tudják megoldani.
A környezetismeret foglalkozások, tanórák színesítésére jól használható a játék, hiszen az évszaknak megfelelő öltözködés, a ruhadarabok nevének, sorrendjének felelevenítése, gyakorlása itt lehetséges motivált helyzetben.

A játék indítását megelőzően a játékosnak lehetősége van meghatározni a játék-környezet feltételeit, nehézségi fokozatait, ezzel szinte egyénre szabhatóak a játékmenetek. Ez lehetőséget ad a szülőknek, pedagógusoknak a gyermekek megfigyelésére, a differenciálásra.

A játék indításakor választhatunk:
  • évszakot, amely szerint folyik majd az öltöztetés
  • feladattípust: szabadon, ugyanúgy, vagy adott számú különbséggel öltöztessük fel a gyerekeket
  • nehézségi fokozatot: ez a különbségek számától függ
A bal oldali ikonok megnyitásakor az alsó sávban láthatóvá válik a kínálat, amit a nyilakkal tovább görgethetünk.
Az öltöztetés során minden alkalommal fel kell használnunk egyet a bal oldali sávban található ruha- vagy kiegészítő-kategóriákból, a „mezítláb”, vagy napszemüveg-mentesség itt nem opció. Furcsa öltözetek alakulhatnak ki, ez vidámságot csempészhet a játékba. Megbeszélhetjük a gyerekekkel, mit miért érdemes, vagy nem érdemes viselni adott időben.

Öt kis csillag megszerzésével teljesíthető egy feladatsor. Minden pontos megoldásért jár egy kis csillag. A helytelen, vagy hiányos válasznál a jobb oldali „pipa”-gomb balra-jobbra mozog, a feladat folytatható, befejezhető. Egy-egy játékmenetet motivációs üzenetekkel zárunk, elősegítve a játékosok önbizalmának erősítését.

A játék során a következő képességek, készségek fejleszthető:
  • Vizuális diszkrimináció
  • Vizuális figyelem
  • Vizuális észlelés (szín, méret, forma észlelése)
  • Verbális kifejezőkészség, szókincs
  • Kompetencia-érzés, kreativitás
  • Szem-kéz koordináció
  • Koncentráció
  • Szabálytudat, szabálykövetés