MÉRTÉKEGYSÉG

Az applikáció a mértékegységek közti összefüggések megértésére jött létre.
A mértékegységek átváltását szemléltető, gyakorló játék:
  • változatos mennyiségek érzékszervi összehasonlítása,
  • átváltás gyakorlása tapasztalatszerzés által,
  • a mértékegységek viszonyítása, különböző választott egységekkel.
KOROSZTÁLY

6-9 év

KIEMELT FEJLESZTÉSI TERÜLETEK
  • szabálytudat
  • általános ismeretek
  • problémamegoldó készség
  • vizuális figyelem

ÖSSZEHASONLÍTÁS ÉS ÁTVÁLTÁS

Játékmódok és beállítási lehetőségeik:

1. Útvonal: Az üdítő automatákból kifolyó folyadékok hosszúságát kell meghatározni. Melyik automata üdítője az, amelyik a legrövidebb/leghosszabb úton ér el a pohárhoz. Beállításnak megfelelően négyzetrácsos háttér tudja segíteni a tanulók munkáját.

Beállítási lehetőségek:
  • legrövidebb
  • leghosszabb
Nehézségi szintek:
  • könnyű
  • közepes
  • nehéz
2. Halmazok: Miután kiválasztottuk a gyakorolni kívánt mértékegységet, nehézségi szintet és hibázási lehetőséget, halmazokba kell pakolni egy alsó panelen megjelenő tárgyakat. Mindig ugyanahhoz a mértékegységhez viszonyítva kell elhelyezni az eszközöket.

3. Sorrend: A sorrend meghatározását és a mértékegység kiválasztását követően, a képernyőn megjelent képeket kell elhelyezni növekvő vagy csökkenő sorrendben.

4. Korsó: Kifejezetten az űrtartalom mérés bevezetésére fejlesztett játékmód. Kiválasztott mértékegység után, megkezdődik a virtuális töltögetés.

5. Libikóka: A játékmód két beállítási lehetőséggel indul: eldöntendő és pakolós. Cirkuszi állatokról lehet eldönteni, hogy melyik a nehezebb.