KÓDKAPITÁNY

Algoritmikus gondolkodás, fejlesztésse, a programozás alapfogalmainak bevezetésére alkalmas játék.

Küldetések teljesítése az űrben:
  • alapvető algoritmusok megadásával,
  • utasítások és utasításfajták megismerésével,
  • ciklikusság használatával.
KOROSZTÁLY

4-15 év

KIEMELT FEJLESZTÉSI TERÜLETEK
  • síkbeli tájékozódás
  • algoritmikus gondolkodás
  • kreativitás
  • programozás alapismeretek

Kódkapitány applikáció hasznos a digitális kultúra tantárgy tanításában és a programozási alapfogalmak elsajátításában. Felső tagozatos diákoknak ajánljuk, olyan alapfogalmak bevezetésére alkalmas, mint: algoritmus, utasítás, utasításfajták, ciklusosság.
Beállításai segítik a differenciálást, segítségével a diákok személyre szabottan a képességeiknek megfelelően tudnak fejlődni.

Kiemelt fejlesztési területek:
– megfigyelőképesség
– koncentráció
– vizuális figyelem
– térbeli tájékozódás
– algoritmikus gondolkodás
– kreativitás

A játék menete:
– Gyakorló pálya kiválasztása után, olyan négy egymásra épülő pályát kell teljesíteni, amin egy segítő űrhajós mondja el, hogyan kell a felületet használni
– Szabad játék kiválasztása után könnyű, közepes és nehéz fokozatok közül van választási lehetőség
– Kampány: tejesíteni kell az automatikusan generált pályákat, amik a fokozatosság elve alapján követik egymást
– Saját pálya: a pályaszerkesztőben megépített pályával lehet feladatot végrehajtani
– Pályaszerkesztő: saját pályát lehet vele építeni