KIS KUKTA

Mennyiségfogalom megerősítéséhez különösen ajánljuk. Diszkalkulia esetén hasznos lehet.

A játék feladatai:
  • tárgyak, egységek összehasonlítása, relációs jelek használata,
  • mérlegen lévő tárgyak összehasonlítása,
  • egyenlőség, növelés, csökkentés.
KOROSZTÁLY

4-14 év

KIEMELT FEJLESZTÉSI TERÜLETEK
  • mennyiségi összehasonlítás
  • téri orientáció
  • matematikai készségek
  • vizuális figyelem
A játék alkalmas óvodás, kisiskolás korú, tipikus és atipikus fejlődésű gyermekek matematikai képességének fejlesztésére. Diszkalkulia esetén ajánlott.

A helyszín egy konyha, ahol a Kis kukta dolgozik. A játékosok segíthetnek neki, miközben keresik a választ a következő kérdésekre:

Melyik a több?
Itt négyféle típus választható.
Összehasonlíthatók:
  • rendezetten, ugyanolyan tárgyak
  • rendezetlenül ugyanolyan tárgyak
  • rendezetten különböző tárgyak
  • rendezetlenül különböző tárgyak
Az összehasonlítást, választ követően a több egységet tartalmazó fazékban átszínesedik az a rész, amennyivel több, így az a kérdés is megválaszolható, hogy:

Mennyivel több?
A Kis kukta gondban van, kétfelé kell osztania a levest.
Hogyan lesz egyenlő a két fazék tartalma? Mit tegyen?
Több megoldási lehetőségből választhat a játékos:
  • növelheti vagy csökkentheti a leves mennyiségét
  • átrakhatja az egyik fazékból a másikba az egységeket
Mérlegre kerülnek a hozzávalók, itt is összehasonlítás történik.
  • Merre mozdul el a mérleg nyelve?
  • Hogyan lesz egyenlő a két mennyiség?
A megfelelő relációs jel kiválasztását, vagy az egyenlőség megteremtését követően azonnali visszajelzést kap a játékos: örül, vagy búsul a Kis kukta, csillagot kap a sikeres játékos.

Milyen képességek fejlődése várható a játék során?
  • Matematikai készségek, relációs szókincs
  • Mennyiségi összehasonlítás
  • Vizuális észlelés, diszkrimináció
  • Vizuális figyelem, koncentráció
  • Problémamegoldó gondolkodás
  • Szem-kéz koordináció
  • Szabálykövetés, szabálytudat
  • Formaészlelés, szókincs
  • Téri orientáció, általános ismeretek