HŐLÉGBALLON 2.

Elragadó matematikai gyakorló játék, iskolai vagy otthoni használatra.

Az emelkedő-süllyedő léghajók segítségével:
  • a számok, mennyiségek, mértékegységek összehasonlításának gyakorlása
  • a számok, mennyiségek összehasonlítása,relációk helyességének eldöntése,
  • emlékezetfejlesztés.
KOROSZTÁLY

6-14 év

KIEMELT FEJLESZTÉSI TERÜLETEK
  • vizuális figyelem
  • problémamegoldó gondolkodás
  • általános ismeretek
  • matematikai készségek
A játék óvodás és iskoláskorú gyerekek számára készült, matematikai képességeik fejlesztésére. Célja a számok, mennyiségek, mértékegységek összehasonlításának gyakorlása, relációk helyességének eldöntése, valamint emlékezetfejlesztés az emelkedő-süllyedő léghajók segítségével.

A következő játékmódokat lehet beállítani a játék kezdetén:
  • feladatmegoldás
  • igaz-hamis
  • memória
Az első két játékmódban a nehézségi fokozatok a következők: – könnyű:
  • formák 0-5-ig
  • számok 0-5-ig,
  • számok 0-10-ig,
  • igaz-hamis
  • memória
Az első két játékmódban a nehézségi fokozatok a következők: – könnyű:
  • formák 0-5-ig
  • számok 0-5-ig,
  • számok 0-10-ig,
  • formák és számok vegyesen 0-10-ig
– közepes:
  • választható szám-intervallumok: 0-100, 101-500, 501-1000
– nehéz:
  • szomszédos mértékegységek, mennyiségek közötti relációk, pl. cm és dm
  • választható mértékegységek: idő, hossz, tömeg, űrmérték
– nagyon nehéz:
  • nagyobb átváltások, számkör
  • választható mértékegységek: idő, hossz, tömeg, űrmérték
A harmadik, a memória játékrésznél a játékos feladata a léghajók felemelkedésének felidézése a látott, illetve fordított sorrendben. – Tevékenységek/feladattípusok:
  • több-kevesebb keresése
  • legkevesebb, legtöbb keresése
  • növekvő, csökkenő számsorrend megállapítása
  • állítások helyességének eldöntése
  • látott, vagy fordított sorrend felidézése
  • mértékegységek összehasonlítása
A játékot megelőző számkörválasztás teremti meg a differenciálás, az ismétlés, gyakorlás, a feladatok fokozatos nehezítésének lehetőségét. A nehéz és nagyon nehéz fokozatok igazi kihívást is jelenhetnek a játékosoknak, akiknek lehetőségük van a mindennapi életben is hasznos becslés tevékenységének gyakorlására.

Hibamentes játékmódban működnek a feladatok: a hibázáskor az adott grafiai elem rezeg, lehetőséget adva a játékosnak az újragondolásra, javításra.

A játék során a következő képességek fejlődése várható:
  • vizuális észlelés, vizuális diszkrimináció
  • vizuális figyelem
  • vizuális emlékezet, szerialitás
  • szem-kéz koordináció
  • koncentráció, döntési képesség
  • szabálytudat, szabálykövetés
  • általános ismeretek
  • problémamegoldó gondolkodás
  • matematikai készségek, számfogalom, becslés.