ISKOLAI CSOMAGAJÁNLAT
Ügyesedni 2.
MATEMATIKAI KÉSZSÉGFEJLESZTÉS
A játékok olyan fontos témaköröket érintenek, mint a formafelismerés, számfogalom kialakítása, mennyiségek összehasonlítása, helyi érték, összeadás, kivonás, szorzás, osztás és a mértékegységek. 20 applikációból álló csomagunk segítséget nyújt a matematikai készségek fejlesztésében.

Matematikai készségfejlesztés
20 db fejlesztő szoftver
A fokozatosság elve alapján nehezedő játékaink tanórákon és a fejlesztő foglalkozásokon is jól használhatóak. Egyes játékokkal a gyermekek téri tájékozódását síkban fejlesztjük és ezalatt összeadni, kivonni is megtanulnak megfelelő ritmusban észrevétlenül. Az applikációk a négy alapműveletet is gyakoroltatják.
A játékok olyan fontos témaköröket érintenek, mint a formafelismerés, számfogalom kialakítása, mennyiségek összehasonlítása, helyi érték, összeadás, kivonás, szorzás, osztás és a mértékegységek.
Próbaverzió
Ingyenes
- 40 db Ügyesedni fejlesztő szoftver kipróbálása
- Internet böngészőből elérhető
- Platformfüggetlen megoldás (laptop, tablet, mobil)
- A játékok első pályája érhető el kipróbáláskor
- Ingyenes lehetőség
Online játéktér
helyett*
259.900 Ft
- Interneten belépés
- Az iskola összes tanárja és diákja használhatja
- Bármilyen okoseszközről
- Egyszerre többen is játszatják több gépen
- Házi feladatnak is kiadható gyakorlási feladatok
Telepíthető verzió
szoftver
helyett*
259.900 Ft
- Számítógépre telepíthető szoftverek
- Egyszerre egy gépen lehet használni
- Használat közben nincs szükség hozzá internetre
- Okostelefonon és tableten NEM használható
- Azon a számítógépen lehet csak használni, ahova feltelepítették
* Egy Ügyesedni applikáció csomagajánlaton kívüli teljes ára: br. 19.900 Ft.
ISKOLAI CSOMAGAJÁNLAT
Matematikai készségfejlesztés
20 db fejlesztő szoftver
Kattints a játék képére, és ismerd meg bővebben a jellemzőit és próbáld ki ingyen!
Ügyesedni applikációk bemutatása
CSŐMESTER
- négyzethálós pályán való tájékozódás,
- hibakeresés és javítás,
- saját pálya építésének lehetősége.
KOROSZTÁLY
4-14 év
KIEMELT FEJLESZTÉSI TERÜLETEK
- térbeli tájékozódás
- algoritmikus gondolkodás
- kreativitás
- műszaki, technikai ismeretek
PEDAGÓGIAI MÓDSZERTAN
Kiemelt fejlesztési területek:
- megfigyelőképesség
- koncentráció
- vizuális figyelem
- térbeli tájékozódás
- algoritmikus gondolkodás
- kreativitás
- műszaki, technikai ismeretek
A játékmenetek úgy lettek kitalálva, hogy a tanulás ezen formájában nem ad lehetőséget hibázásra, nem ronthatók. Ezáltal a szorongást keltő frusztráció elkerülhető, a teljesítmény miatti teher lekerül a felhasználókról.
Játékmenet:
- Gyakorlás: választhatunk könnyű, közepes és nehéz fokozat között.
- Kampány: meg kell javítani a csőhálózatot, lehet egyszerűbb útvonalakat is találni.
- Szabad játék: tetszés szerint építhetünk ki vízvezetékhálózatot a két épület között.
- Saját pálya: az általunk megépített pályával lehet feladatot végrehajtani.
- Pályaszerkesztő: saját pályát lehet vele építeni.
DOMINÓ 1.
Diszkalkuliásoknak fejlesztéshez, alsósoknak matematikai órái gyakorláshoz ajánljuk.
- óvodásoknak alap pöttyös dominó,
- alsósoknak már római és arab számok is,
- különböző hosszúságú, izgalmas pályákon.
KOROSZTÁLY
3-10 év
KIEMELT FEJLESZTÉSI TERÜLETEK
- időbeli és síkbeli tájékozódás
- logikus gondolkodás
- matematikai készségek
- vizuális figyelem
PEDAGÓGIAI MÓDSZERTAN
Fejlesztő játékunk a klasszikus dominó szabályain alapszik, egy kerettörténetbe ágyazva. Öt fajta dominó kérhető a játékban: síkidomok, pontok, római számok, római és arab számok keverve, valamint kézzel mutatott számok és pontok vegyesen. Így nemcsak az alakfelismerés, hanem a számfogalom fejlesztését is támogatja a játék. Hét fokozatosan nehezedő pálya van. Az alkalmazás statisztikai adatokat is gyűjt a felhasználókról, melyek hasznos visszajelzést adnak a szülőknek, a pedagógusoknak a gyermekek fejlődési üteméről, például gyorsaság, hibázások száma és típusa (mely alakzat felismerése jelent nehézséget).
A játék közben alakul a gyermekek gestalt látása, a vizuális figyelemük, szem-kéz koordinációjuk, téri percepciójuk síkban, továbbá az oldaliság, irányok, aritmetika, globális számkép-felismerés, szabálykövetés, logikai gondolkodás, vizuális diszkrimináció.
A játék tervezésekor figyelembe vettük a különleges bánásmódot igénylő gyermekek szempontjait is, így számos támogató technológia eszköz illeszthető az alkalmazáshoz, például a szemvezérlés.
A játékot óvodás és kisiskolás korú, tipikusan, illetve atipikusan fejlődő gyermekek számára is ajánljuk. Javasoljuk, hogy a gyermek, felnőtt jelenlétében ismerkedjen a programmal.
DOMINÓ 2.
A játék óvodás és kisiskolás korú gyerekek számára készült, matematikai képességeik fejlesztésére.
- számfelismerés, összeadás, kivonás,
- különböző helyszíneken (tóvilág, tengerpart, tengerszem),
- fokozatosan nehezedő, izgalmas pályákon.
KOROSZTÁLY
6-14 év
KIEMELT FEJLESZTÉSI TERÜLETEK
- formaészlelés
- vizuális figyelem
- matematikai készségek
- szabálykövetés
PEDAGÓGIAI MÓDSZERTAN
Célja: A klasszikus dominó játékon keresztül támogatja az alakfelismerést, a számfogalom kialakítását, számképfelismerést és a számolási készséget.
A következő játékmódokat lehet beállítani a játék kezdetén:
- A pálya helyszínét: tóvilág, tengerpart, tengerszem
- A dominó tartalma: számok, számok és összeadás, számok és kivonás, összeadás és összeadás, kivonás és kivonás, összeadás és kivonás, számok és pöttyök, pöttyök, formák, több forma
- A számozások is 1–től 9-ig gyakoroltatják a számfelismerést és a számolási készséget.
- Nehézségi fokozat alapján: legkönnyebb, könnyebb, könnyű, közepes, nehéz, nehezebb, legnehezebb
A játék során a következő képességek fejlődése várható:
- formaészlelés
- gestalt látás
- vizuális figyelem
- szem – kéz koordináció
- téri percepció síkban
- oldaliság
- irányok
- globális számkép – felismerés,
- szabálykövetés,
- logikai gondolkodás,
- vizuális diszkrimináció
GYÖNGYGYÁR
Fejlesztéshez, a szabálykövetés kialakításához ideális választás. Autizmus-barát.
- kreativitásfejlesztés,
- minta másolása, kiegészítése, átalakítása,
- időzített segítség lehetősége.
KOROSZTÁLY
4-14 év
KIEMELT FEJLESZTÉSI TERÜLETEK
- vizuális szerialitás
- kreativitás
- téri orientáció
- vizuális figyelem
PEDAGÓGIAI MÓDSZERTAN
A különböző játékmódok lehetőséget adnak a feladatsor nehezítésére, könnyítésére. Célunk, hogy a széles spektrum játékosai között mindenki megtalálja a neki megfelelő kihívást jelentő feladatot. A gyöngyök felfűzése a legtöbb játékmódban megadott szabályok alapján történik (megadott sor másolása, szín vagy forma szerinti fűzés, transzformáció), de van lehetőség szabadon választott gyöngyökből is alkotni.
A hibamentes tanulás lehetősége választható opció, ezzel fenntarthatjuk a motivációt, elkerülhetjük a frusztráció okozta feszültséget. Fontos hogy kapcsoljuk ki, amint látjuk, hogy a játékos már önállóan is képes a feladatmegoldásra!
Milyen területeket fejleszt?
• Síkbeli tájékozódás
• Vizuális szerialitás
• Vizuális figyelem (tartósság, terjedelem)
• Vizuális észlelés, diszkrimináció (szín, forma, ritmus észlelése)
• Minta utáni alkotás, utánzás képessége
• Szabálytudat, egy-és többelemű utasítás követése
• Kompetencia-érzés, kreativitás
HŐLÉGBALLON 1.
A hőlégballonokon megjelenő műveletek segítségével:
- a négy alapművelet gyakorlása,
- a számok, mennyiségek összehasonlítása,
- a becslés fontosságának kiemelése.
KOROSZTÁLY
6-14 év
KIEMELT FEJLESZTÉSI TERÜLETEK
- vizuális figyelem
- problémamegoldó gondolkodás
- koncentráció
- matematikai készségek
PEDAGÓGIAI MÓDSZERTAN
A következő játékmódokat lehet beállítani a játék kezdetén: – Számkörök:
- 0–1000-ig szakaszolva (0–10, 11–20, 21–50, 51–100, 101–500, 501–1000)
- összeadás
- kivonás
- szorzás
- osztás
- legtöbb keresése
- legkevesebb keresése
- növekvő számsorrend megállapítása
- csökkenő számsorrend megállapítása
A játék során a következő képességek fejlődése várható:
- vizuális észlelés, vizuális diszkrimináció
- vizuális figyelem
- szem-kéz koordináció
- koncentráció
- szabálytudat, szabálykövetés
- síkbeli tájékozódás
- problémamegoldó gondolkodás
- matematikai készségek, becslés
HŐLÉGBALLON 2.
Elragadó matematikai gyakorló játék, iskolai vagy otthoni használatra.
- a számok, mennyiségek, mértékegységek összehasonlításának gyakorlása
- a számok, mennyiségek összehasonlítása,relációk helyességének eldöntése,
- emlékezetfejlesztés.
KOROSZTÁLY
6-14 év
KIEMELT FEJLESZTÉSI TERÜLETEK
- vizuális figyelem
- problémamegoldó gondolkodás
- általános ismeretek
- matematikai készségek
PEDAGÓGIAI MÓDSZERTAN
A következő játékmódokat lehet beállítani a játék kezdetén:
- feladatmegoldás
- igaz-hamis
- memória
- formák 0-5-ig
- számok 0-5-ig,
- számok 0-10-ig,
- igaz-hamis
- memória
- formák 0-5-ig
- számok 0-5-ig,
- számok 0-10-ig,
- formák és számok vegyesen 0-10-ig
- választható szám-intervallumok: 0-100, 101-500, 501-1000
- szomszédos mértékegységek, mennyiségek közötti relációk, pl. cm és dm
- választható mértékegységek: idő, hossz, tömeg, űrmérték
- nagyobb átváltások, számkör
- választható mértékegységek: idő, hossz, tömeg, űrmérték
- több-kevesebb keresése
- legkevesebb, legtöbb keresése
- növekvő, csökkenő számsorrend megállapítása
- állítások helyességének eldöntése
- látott, vagy fordított sorrend felidézése
- mértékegységek összehasonlítása
Hibamentes játékmódban működnek a feladatok: a hibázáskor az adott grafiai elem rezeg, lehetőséget adva a játékosnak az újragondolásra, javításra.
A játék során a következő képességek fejlődése várható:
- vizuális észlelés, vizuális diszkrimináció
- vizuális figyelem
- vizuális emlékezet, szerialitás
- szem-kéz koordináció
- koncentráció, döntési képesség
- szabálytudat, szabálykövetés
- általános ismeretek
- problémamegoldó gondolkodás
- matematikai készségek, számfogalom, becslés.
KIS FELFEDEZŐ
Diszkalkuliásoknak fejlesztéshez, alsósoknak matematikai órái gyakorláshoz ajánljuk.
- a programozás alap lépéseivel,
- dobókocka eredményenkénti lépések,
- összeadás és kivonás gyakorlása,
- folyamatosan nehezedő pályák.
KOROSZTÁLY
3-10 év
KIEMELT FEJLESZTÉSI TERÜLETEK
- időbeli és síkbeli tájékozódás
- logikus gondolkodás
- matematikai készségek
- vizuális figyelem
PEDAGÓGIAI MÓDSZERTAN
- Egyszerűsített mezőgrafikák. Itt a játék grafikai elemei segítik a gyerekek koncentrációját: igen / nem
- Lépések kijelölése: a játék során a gyerekek által tervezett lépések bejelölése a pályán: igen / nem
- Egy dobókocka maximális értéke: 2, 3, 4, 5, 6
- Helyszín megválasztása: rét, sivatag, vízi világ, sarkvidék
- A játéktábla mérete és játék nehézségi fokozata: 3×4-es, 4×4-es, 5×5-ös, 6×6-os, 8×6-os mező
- Műveletek kiválasztása: összeadás, kivonás, vegyes
- megfigyelőképesség
- koncentráció
- vizuális figyelem
- térbeli tájékozódás
- algoritmikus gondolkodás
- kreativitás
KIS KUKTA
Mennyiségfogalom megerősítéséhez különösen ajánljuk. Diszkalkulia esetén hasznos lehet.
- tárgyak, egységek összehasonlítása, relációs jelek használata,
- mérlegen lévő tárgyak összehasonlítása,
- egyenlőség, növelés, csökkentés.
KOROSZTÁLY
4-14 év
KIEMELT FEJLESZTÉSI TERÜLETEK
- mennyiségi összehasonlítás
- téri orientáció
- matematikai készségek
- vizuális figyelem
PEDAGÓGIAI MÓDSZERTAN
A helyszín egy konyha, ahol a Kis kukta dolgozik. A játékosok segíthetnek neki, miközben keresik a választ a következő kérdésekre:
Melyik a több?
Itt négyféle típus választható.
Összehasonlíthatók:
- rendezetten, ugyanolyan tárgyak
- rendezetlenül ugyanolyan tárgyak
- rendezetten különböző tárgyak
- rendezetlenül különböző tárgyak
Mennyivel több?
A Kis kukta gondban van, kétfelé kell osztania a levest.
Hogyan lesz egyenlő a két fazék tartalma? Mit tegyen?
Több megoldási lehetőségből választhat a játékos:
- növelheti vagy csökkentheti a leves mennyiségét
- átrakhatja az egyik fazékból a másikba az egységeket
- Merre mozdul el a mérleg nyelve?
- Hogyan lesz egyenlő a két mennyiség?
Milyen képességek fejlődése várható a játék során?
- Matematikai készségek, relációs szókincs
- Mennyiségi összehasonlítás
- Vizuális észlelés, diszkrimináció
- Vizuális figyelem, koncentráció
- Problémamegoldó gondolkodás
- Szem-kéz koordináció
- Szabálykövetés, szabálytudat
- Formaészlelés, szókincs
- Téri orientáció, általános ismeretek
KÜLÖNBSÉGKERESŐ
Vizuális figyelemfejlesztéshez jól használható játék.
- összehasonlítás, az eltérések jelölése,
- geometriai formák/bonbonok/felsorolások (recept, itallap, bevásárló lista),
- választható nehézségi szintek.
KOROSZTÁLY
4-14 év
KIEMELT FEJLESZTÉSI TERÜLETEK
- vizuális diszkrimináció
- téri relációk észlelése
- verbális kifejezőkészség
- szem-kéz koordináció
PEDAGÓGIAI MÓDSZERTAN
A játék indításakor a következő választási lehetőségeink vannak:
- formák
- geometriai formák (12, 18, 24 db), eltérések száma: 3, 5, 7, változó
- bonbonok (12, 18, 24 db), eltérések száma: 3, 5, 7, változó
- szavak
- itallap: 12 elem: eltérések száma: 3, 5, 7, változó
- recept: 18 elem: eltérések száma: 3, 5, 7,
- bevásárló lista: 24 elem: eltérések száma: 3, 5, 7, változó
- vizuális figyelem
- vizuális észlelés (szín, méret, forma észlelése)
- téri relációk észlelése
- verbális kifejezőkészség, szókincs
- kompetencia-érzés, kreativitás
- szem-kéz koordinációv
- koncentráció
- szabálytudat, szabálykövetés
MÉRŐSZÁM
Matematikai fejlesztéshez, tanórai munkához, gyakorláshoz hasznos játék.
- nyílt/lefordított lapos beállítás,
- mértékegységek, mérőszámok gyakorlása,
- egyszerű/bonyolult feladatok,
- új funkció: tanulókártya lehetősége.
KOROSZTÁLY
6-14 év
KIEMELT FEJLESZTÉSI TERÜLETEK
- mennyiségi összehasonlítás
- betűk, számok felismerése
- általános ismeretek
- matematikai készségek
PEDAGÓGIAI MÓDSZERTAN
A játékban a nyílt lapos illetve a lefordított lapos játékmód választható.
A nyílt módban is párokat alkot a játékos: feladata, hogy megkeresse az összetartozó mennyiségeket. Ebben a játékmódban lehetőség nyílik a szülő, pedagógus számára a tanulók matematikai gondolkodásának követésére, megfigyelésére, a közvetlen segítségnyújtásra, rávezetésre, gyakorlásra.
A játék lefordított lapokat tartalmazó formája memóriafejlesztésre is alkalmas. Javasolt azonban, hogy minden esetben előzze meg nyílt kártyás játékmód, amelyben megismeri a játékos az összetartozó mértékegység-párokat, hogy könnyebben tudja majd felidézni azokat.
- Választhatóak az idő, hosszúság, tömeg, és az űrmérték mértékegységei.
- Nehézségi szintek: kezdő /alapismeretek/, haladó /tört-mennyiségek is/
- Párok száma: 4-6-8 pár
A hibamentes tanulás választható beállítás. Használatával a nehezebben teljesítő játékos is sikeres lesz, motivált marad a feladat során.
A logikus gondolkodást, kreativitást igénylik, a kitekintésre bátorítanak azok a feladatok, amik az alapvető mértékváltások ismeretén túlmutatnak.
A játék használata során a következő képességek fejlődése várható:
- vizuális észlelés, vizuális diszkrimináció
- vizuális memória
- téri orientáció
- szem-kéz koordináció
- koncentráció
- szabálytudat, szabálykövetés
- síkbeli tájékozódás
- munkamemória
- matematikai készségek
- formaészlelés
- logikus gondolkodás
- kreativitás
MŰVELETTÁBLA
Diszkalkuliásoknak hasznos fejlesztőeszköz. Tanórai, fejlesztőmunkához is ajánljuk.
- nyílt/lefordított lapos beállítás,
- műveletek és az eredményeik párba rendezése,
- tanulókártya funkció,
- bekapcsolható időzített segítség.
KOROSZTÁLY
6-14 év
KIEMELT FEJLESZTÉSI TERÜLETEK
- síkbeli tájékozódás
- mennyiségi összehasonlítás
- matematikai készségek
- vizuális figyelem
PEDAGÓGIAI MÓDSZERTAN
A játékban a nyílt lapos illetve a lefordított lapos játékmód választható.
A nyílt módban is párokat alkot a játékos. feledata, hogy megkeresse á műveletekhez tartozó eredményeket. Ez a játékmód lehetőséget nyúlt a szülő, pedagógus számára a tanulók matematikai gondolkodásának követésére, megfigyelésére, a közvetlen segítségnyújtásra, rávezetésre, gyakorlásra.
A játék lefordított lapokat tartalmazó formája ezen felül a memóriafejlesztésre is alkalmas.
- Műveletek: összeadás, kivonás, szorzás, bennfoglalás
- Nehézségi szintek: kezdő /0-20-ig/, haladó /0-100-ig/
- Párok száma: 4-6-8 pár
A hibamentes tanulás választható beállítás. Használatával a nehezebben teljesítő játékos is sikeres lesz, motivált marad a feladat során.
A logikus gondolkodást, kreativitást igénylik, a kitekintésre bátorítanak azok a feladatok, amik a szorzótábla ismeretén túlmutatnak. /12×4, 98:7/
A játék használata során a következő képességek fejlődése várható:
- vizuális észlelés, diszkrimináció
- vizuális memória
- téri orientáció
- szem-kéz koordináció
- koncentráció
- szabálytudat, szabálykövetés
- síkbeli tájékozódás
- munkamemória
- matematikai készségek
- formaészlelés
- logikus gondolkodás
- kreativitás
NYUSZIBULI
Diszkalkuliások fejlesztőeszköze lehet. Matematika órára, fejlesztőmunkához ajánljuk.
- a tízes átlépés szemléltetése, megkönnyítése,
- a művelet eredményének leolvasása,
- pótlás elvégzése.
KOROSZTÁLY
6-14 év
KIEMELT FEJLESZTÉSI TERÜLETEK
- változatos játékmódok
- fogalmi gondolkodás
- matematikai készségek
- szabálytudat, szabálykövetés
PEDAGÓGIAI MÓDSZERTAN
A játék működése:
• Kezdő szinten
Lehetőséget ad a sárgarépák rakosgatására. Cél, hogy megteljen a kosár, kicsi kocsi, rekesz, raklap. A gyerekek, miközben számolgatnak, pótlásokat végeznek, átélhetik a célirányos tevékenység örömét és szokják a tízes csoportokat.
• Haladó szinten
Kétféle tevékenység választható:
– Műveletek (+,-) megfigyelése, a végeredmény lejegyzése. A játék a narancssárga, kérdőjelet tartalmazó gombbal indul el. A program automatikusan, lépésenként szemlélteti a műveleteket, játékos feladata az eredmény jelölése a szám-klaviatúrán, majd ellenőrzést végezni. A megoldások jelölése a helyi értékes írásmódnak megfelelően történik, legnagyobbtól a legkisebb helyi érték felé haladva. a hiányzó mennyiség helyén nulla áll.
– Pótlás elvégzése (+,-) A játék a narancssárga, kérdőjelet tartalmazó gombra kattintva indítható el. A játékos feladata: a megjelenő művelet megoldása a sorok végén található +,- gombok segítségével, majd a megoldás ellenőrzése. A tízes átlépést a program megmutatja, elvégzi.
Választható számkörök:
- 0-50, 51-200, 201-1000, 1001-9999
- könnyű: nincs tízes átlépés
- közepes: kerek tízes az eredmény
- nehéz: van tízes átlépés
A játék során a következő képességek, készségek fejleszthető:
- vizuális észlelés, vizuális diszkrimináció
- vizuális figyelem
- szem-kéz koordináció
- koncentráció
- szabálytudat, szabálykövetés
- síkbeli tájékozódás
- problémamegoldó gondolkodás
- matematikai készségek
- formaészlelés
ÓRAOLVASÓ
Matematika órán, gyakorláskor hasznos, motiváló eszköz.
- egyedi óra tervezése,
- különböző óratípusok leolvasása,
- az időtartamok felismerése.
KOROSZTÁLY
6-14 év
KIEMELT FEJLESZTÉSI TERÜLETEK
- kreativitás
- vizuális észlelés
- idői orientáció
- vizuális figyelem
PEDAGÓGIAI MÓDSZERTAN
Sokoldalú fejlesztőjátékunk a következő játékmódokat kínálja:
- Óraműhely
Itt saját analóg, digitális órát alkothat a játékos, amit elmenthet, s a játékban felhasználhat. Választhat számlapot, mutatókat/display-t, óratestet. - Órabeállító
Analóg, digitális, vagy saját órával játszhat a játékos. A feladata, hogy állítsa be a Vekker által kért időt. A nyilak segítségével mozgathatók a mutatók, a zöld pipával lehet ellenőrizni, hogy sikerült-e a beállítás. A játék három nehézségi fokon (óra, perc, mindkettő) játszható. - Óraolvasó
Ebben a játékrészben az analóg órán megjelenő idő leolvasása a feladat. Ezt követően tudja kiválasztani a játékos a helyes megoldást a 4-5-6 megjelenő válasz közül. Válaszának helyességét itt is azonnal ellenőrizheti. A játék három nehézségi szinten működik. - Eltelt idő
A játékos feladata, hogy a jobb oldali óra segítségével kiszámolja az bal oldali órához képest eltelt időt. A nehézségi szintek itt is megjelennek, a harmadik szint már komoly kihívást is képviselhet. Kisebb gyerekeknek, felnőtt támogatással a könnyű és közepes szintet ajánljuk. - Ébresztő
A hétköznapi életben gyakran előforduló mozzanat: ébresztőt, jelzést kell beállítani egy várható esemény miatt. A digitális ébresztőórát a nyilak használatával tudja a megfelelő időpontra beállítani a játékos.
Milyen képességek fejlődése várható a játék használata során?
- téri-idői orientációs képesség
- vizuális észlelés, diszkrimináció
- általános ismeretek
- olvasási készség
- síkbeli tájékozódás
- figyelem, koncentráció
- kompetencia-érzés, kreativitás
- problémamegoldó gondolkodás
Szükség van rá a fizikához is „A klasszikus óra ismerete hozzátartozik az alapműveltséghez” –vélekedett. „Nemcsak az a fontos, hogy leolvassuk róla, hány óra van, hanem az idő fogalmát, szabályos és periodikus mozgását tanítjuk. A mutatók segítenek abban, hogy a gyerekek megértsék az idő örök körforgását, a kör és részei geometriáját, a szögmérés elvét, az egyenes arányosságot az egész és a negyed vagy a fél között, fizikából pedig a kör és a periodikus mozgások jellemzői is mind az analóg óra ismeretén alapulnak. Ezért nagyon is helye van az iskolában!”
Királymezei Ágnes gyerekpszichológus hasonló véleményen van. „A gyerekeknek nagyon fontos a tér-idő tájékozódás, ennek a hiánya sok tanulási nehézség alapja, táptalaja” – hangsúlyozta a szakember. „Az élet sok területén kapaszkodó a térben és időben való tájékozódás, amit meg kell alapozni. Az időbeosztás elsajátítása szintén ennek a segítségével lehetséges.”
PLACCS
Matematika órái gyakorláshoz készült látványos játék.
Matematikai képességfejlesztő játék, melynek célja:
- a bontás és pótlás műveletének gyakorlása,
- az egyenlőtlenséget tartalmazó nyitott mondatok értelmezése és megoldása,
- a logikus gondolkodás fejlesztése.
KOROSZTÁLY
6-12 év
KIEMELT FEJLESZTÉSI TERÜLETEK
- vizuális észlelés, diszkrimináció
- szabálytudat, szabálykövetés
- problémamegoldó gondolkodás
- matematikai készségek
PEDAGÓGIAI MÓDSZERTAN
A helyszín egy erdei tisztás, ahol a manó különböző dolgokat fest, dea festék közben folyton kiborul, s lefolyik. Különös módon a bontás elveit követve csurog le, így ad alkalmat a számolgatásra, gondolkodásra.
Az első játékmód a látványos kedvcsináló, csak addig érdemes használni, amíg a játékos át nem látja, hogyan kell a két oldalon megjelenő számokat felhasználni ahhoz, hogy a célérték számolás nélkül is elérhető legyen.
Minden játékrész öt kis csillag megszerzéséig, a motivációs üzenet és a nagy csillag megjelenéséig tart.
A játék során az alábbi játékmódok választhatók:
- Adott célérték megjelölése:
Itt az a feladat, hogy a festékes vödrön látható számnak megfelelő értékű számokat jelöljön meg a játékos az alul lévők közül. Az azonos sorban látható számok egyszerre nem választhatók ki. - Adott értéknél több/ kevesebb megjelölése:
A manó vödrén ott a feladat: az adott számnál kisebb, vagy nagyobb értéket kell megjelölni az alsó sorokból. - Leltározás, a hiányzó értékek pótlása, majd a célérték elérése
A játékos feladata a hiányzó számok pótlása, beírása a felugró számológép segítségével. Ha minden számot beírt, a jobbra fent található zöld pipával ellenőrizheti. Ezek után a célértéket kell összegyűjtenie a számok megjelölésével.
Választható számkörök, mint nehézségi fokozatok:
- 10-15-ig
- 16-99-ig
- 100-1000-ig
- vizuális észlelés, diszkrimináció
- vizuális figyelem
- szem-kéz koordináció
- szabálytudat, szabálykövetés
- síkbeli tájékozódás
- problémamegoldó gondolkodás
- matematikai készségek
- logikus gondolodás
SZÁMSZAFARI
Diszkalkuliások fejlesztéséhez, tanórai munkához is ajánljuk.
- növekvő számsorok alkotása,
- számok helye a számegyenesen,
- szorzótáblás sorok gyakorlása.
KOROSZTÁLY
6-14 év
KIEMELT FEJLESZTÉSI TERÜLETEK
- mennyiségi összehasonlítás
- matematikai készségek
- vizuális figyelem
- szeriális orientáció
PEDAGÓGIAI MÓDSZERTAN
A játékos feladata az, hogy rakja fel a sínre a számozott vagonokat, keresse meg a sorból hiányzó vagonok pontos helyét, segítsen az utasoknak, hogy a jegyüknek megfelelő kocsiba szálljanak be. Ezzel részt vesz a számegyenes létrehozásában, gyakorolja a számszomszédokat, megkeresi az adott számnak megfelelő számegyenes-szakaszt.
A számegyenesen az oroszlán adott léptékű ugrásokkal jeleníti meg a szorzótáblás sorokat, lehetőséget adva azok gyakorlására. A játék rendszeres használata támogatja a gyerekeket a szorzótábla elvének megértésében, annak könnyebb elsajátításában.
A játék során a következő képességek fejlődése várható:
- vizuális észlelés, diszkrimináció
- vizuális figyelem
- szeriális orientáció
- téri orientáció
- szem-kéz koordináció
- koncentráció
- relációs szókincs
- szabálytudat, szabálykövetés
- síkbeli tájékozódás
- vizuális szerialitás
- munkamemória
- általános ismeretek
- problémamegoldó gondolkodás
- mennyiségi összehasonlítás
- formaészlelés
- matematikai készségek
SZÁMTALÁLAT
- nyitott mondatok, relációk, műveletek,
- megoldások kiválasztása, azonnali visszajelzés,
- beállítható nehézségi fokozat.
KOROSZTÁLY
6-14 év
KIEMELT FEJLESZTÉSI TERÜLETEK
- mennyiségi összehasonlítás
- matematikai készségek
- problémamegoldó gondolkodás
- vizuális figyelem
PEDAGÓGIAI MÓDSZERTAN
Elsősorban alsó tagozatosoknak ajánljuk, de a számolási rutin fejlesztésére, időméréssel versengésre a felső tagozatban is használható.
A választható számkörök: 10-es, 50-es, 100-as számkör.
Számkörönként 3 nehézségi fokozat érhető el, ezek különböző feladattípusokat tartalmaznak.
- könnyű: relációk, egyes, tízes számszomszédok, helyi értékes meghatározások
- közepes: alapműveletek: összeadás, kivonás, szorzás, osztás /pótlással is/
- haladó: vegyes feladatok, műveletek több taggal is
Annak érdekében, hogy a sikerélmény biztosítható legyen az ő számukra is, diszkalkuliásoknak leginkább az alapozó, könnyű fokozatok rendszeres használatát, begyakorlását javasoljuk mielőtt a közepes és haladó fokozatokkal találkoznak.
A játék használata során a következő képességek fejlődésére van lehetőség:
- vizuális észlelés, diszkrimináció
- vizuális figyelem
- szem-kéz koordináció
- relációs szókincs
- szókincsbővítés
- koncentráció
- síkbeli tájékozódás
- munkamemória
- problémamegoldó gondolkodás
- szövegértés
- mennyiségi összehasonlítás
- matematikai készségek
SZÁMTÖMB
Diszkalkuliásoknak hasznos fejlesztőeszköz lehet. Tanórai, fejlesztőmunkához is ajánljuk.
- nyílt/lefordított lapos beállítás,
- tanulókártya funkcióval a gyakorláshoz,
- számjegyek, mennyiségek/számnevek párosítása,
- beépített segítség lehetősége.
KOROSZTÁLY
6-14 év
KIEMELT FEJLESZTÉSI TERÜLETEK
- mennyiségi összehasonlítás
- matematikai készségek
- formaészlelés
- vizuális figyelem
PEDAGÓGIAI MÓDSZERTAN
A játék a klasszikus memóriajáték alapelvén működik. Két alaptípusban használható: egyszerűbb, felfordított lapos és szokásos, lefordított lapos formában.
A felfordított lapokat tartalmazó formája alkalmat ad:
- a számjegyek számjegyekkel való egyeztetésére,
- a számjegyek, mennyiségek, számnevek egyeztetésére, felismerésének gyakorlására.
A számkör-választás lehetősége adott: 0-10-ig a kezdő, 0-50-ig a közepes, 0-100-ig a haladó szinten.
A párok mennyisége is beállítható (3-6-ig).
A hibamentes tanulás eszközeként időzített segítség vehető igénybe, hogy a játékos a frusztráció lehetőségét elkerülve sikerélményhez juthasson. Fontos feladatunk azonban, hogy kikapcsoljuk a segítséget, amint azt látjuk, hogy a játékosunk önállóan is boldogul.
A játék használata során a következő képességek fejlődése várható:
- vizuális észlelés, vizuális diszkrimináció
- vizuális memória
- téri orientáció
- szem-kéz koordináció
- koncentráció
- szabálytudat, szabálykövetés
- síkbeli tájékozódás
- munkamemória
- mennyiségi összehasonlítás
- matematikai készségek
- formaészlelés
- szövegértés
TÜKRÖZÉS
- az eredeti kép kiválasztása a vízben látható tükörkép alapján,
- változtatható látási viszonyok.
- növelhető elemszám, hasonlóság,
KOROSZTÁLY
3-10 év
KIEMELT FEJLESZTÉSI TERÜLETEK
- vizuális memória
- anyanyelvi készségek
- koncentráció
- vizuális figyelem
PEDAGÓGIAI MÓDSZERTAN
A helyszín egy tóparti terület, s a tó vizében tükröződnek a tárgyak, élőlények. A tükörkép adott, a feladat az eredeti kép kiválasztása: Mi tükröződik a vízben?
A játék indítását megelőzően a játékosnak lehetősége van meghatározni a játék-környezet feltételeit, nehézségi fokozatait, ezzel szinte egyénre szabhatóak a játékmenetek. Ez lehetőséget ad a szülőknek, pedagógusoknak a gyermekek megfigyelésére, a differenciálásra.
A Beállításokban:
- A víz felülete hullámzik vagy sima.
- Éjszaka, vagy nappal van.
- Látszik az alakok körvonala, vagy nincs körvonal.
- Hány alak van a képeken: kezdő: 3, középhaladó: 4, haladó: 5, szuper haladó: 6
- Hány kártyából választhat: könnyű: 3, közepes: 4, nehéz: 5, nagyon nehéz: 6
- A képek hasonlósága: eltérőek, hasonlóak
Milyen képességeket fejleszt?
- síkbeli tájékozódás, forgatás
- vizuális figyelem
- vizuális észlelés (szín, méret, forma észlelése)
- téri relációk észlelése
- vizuális differenciálás
- verbális kifejezőkészség, szókincs
- kompetencia-érzés, kreativitás
TÜNEMÉNY SÜTEMÉNY
Az olvasási készség és a gondolkodási műveletek fejlesztésére alkalmas játék. Autizmus-barát.
- egész vagy darabolt formák (sütemények, számok, betűk) kivála sztása minta után,
- választható elemszám, feladatterhelés.
KOROSZTÁLY
3-14 év
KIEMELT FEJLESZTÉSI TERÜLETEK
- síkbeli tájékozódás
- betűk, számok felismerése
- matematikai készségek
- formaészlelés
PEDAGÓGIAI MÓDSZERTAN
A diszlexiásoknak, diszkalkuliásoknak, diszgráfiásoknak javasolt, hiszen gyakran problémáik vannak a következő területeken: pontatlan észlelés ábrák, formák másolásánál, számfelcserélések, hasonló alakzatok összekeverése.
A játékmenet során egész, illetve egyszerű puzzle formákat azonosíthat a játékos.
Számot, betűt, vagy formát választhat. A gyakorlás lehetőségét, intenzitásának erősítését biztosítja az az opció, hogy dönthet arról: egy kis csillag megszerzéséhez 1, 2, 3 vagy 4 helyes válaszra legyen szükség. Ugyanaz a szám, betű, forma többször is előfordul, a játékosnak újra és újra ki kell választania más – más környezetben.
A Beállításokban három nehézségi fokozatot választható:
- a süteményforma ugyanolyan színű, mint a sütemények (számok, betűk, édességek)
- a süteményforma fekete, a sütemények színesek
- mind a forma, mind a sütemények feketék, a szín nem segít a formák azonosításában
- matematikai készségek, relációs szókincs
- vizuális észlelés, diszkrimináció
- vizuális figyelem, koncentráció
- szem-kéz koordináció
- szabálykövetés, szabálytudat
- formaészlelés, szókincs
- síkbeli tájékozódás
VARÁZSTOJÁS
- mennyiségek leolvasása, „leltározás”,,
- mennyiségek létrehozása, „fordított leltár”.
KOROSZTÁLY
6-14 év
KIEMELT FEJLESZTÉSI TERÜLETEK
- fogalmi gondolkodás
- matematikai készségek
- szabálytudat, szabálykövetés
- formaészlelés
PEDAGÓGIAI MÓDSZERTAN
A játék a tízes tojástartó-dobozok elvén működik:
- Kezdő szinten
Lehetőséget ad a tojások rakosgatására. Cél, hogy megteljen a tojástartó, a doboz, rekesz, raklap. A gyerekek, miközben számolgatnak, pótlásokat végeznek, átélhetik a célirányos tevékenység örömét és szokják a tízes csoportokat. - Haladó szinten kétféle tevékenység választható
– A tojás-készlet leltározása: A leltározás helyi érték-táblázatban történik, legnagyobbtól a legkisebb helyi érték felé haladva. Műveletenként ellenőrzés, visszajelzés történik, több sikeres megoldás dicséretet, csillagot érdemel.
– A megadott tojásmennyiség megjelölése: Egy, tíz, száz, ezer, tízezer darab tojást tartalmazó dobozok, ládák sorában lehet jelölni a látott számnak megfelelően. A sorok elején levő gombbal a javítás, újragondolás lehetősége is adott. A játékot megelőző nehézségi szint és a számkör-választás teremti meg a differenciálás lehetőségét. - vizuális észlelés, vizuális diszkrimináció
- vizuális figyelem
- szem-kéz koordináció
- koncentráció
- szabálytudat, szabálykövetés
- síkbeli tájékozódás
- általános ismeretek
- problémamegoldó gondolkodás
- matematikai készségek
- formaészlelés
- fogalmi gondolkodás, következtetések
A játék során a következő képességek, készségek fejleszthetők: